User Experience Design

20160201MBR1064
Læs mere og ansøg

Periode

1. september 2022 – 31. januar 2023

Ansøgningsfrist

1. juni 2022

Undervisningsdatoer

Se Aalborg Universitets hjemmeside

Pris

21.000 kr.

Udbyder

Aalborg Universitet

ECTS-point

15

Brugerne af it-systemer og produkter med it bliver mere og mere kræsne. De ved, at teknologierne i dag kan designes, så de ikke bare er nemme at bruge, men også sjove, inspirerende og motiverende.

Fagpakken User Experience Design giver dig viden og metoder til at designe oplevelsesorienterede it-produkter og -systemer, hvor brugeroplevelsen er i centrum. Gennem teorier om blandt andet oplevelsesteknologier og sansebaserede oplevelser bliver du i stand til at udvikle it-design, som brugerne føler sig godt tilpas med, og som de vil være motiverede til at bruge. Fagpakkens metoder kan anvendes til design og evaluering af digitale produkter og systemer i enhver sammenhæng, hvor man ønsker at lægge et brugerorienteret og -inddragende aspekt til sin udviklingsproces. 

Målgruppe

Fagpakken henvender sig til blandt andre medarbejdere fra it-, kommunikations-, design- og reklamebranchen såvel som oplevelses- og underholdningsindustrien. Undervisningen er møntet på dig, der ønsker teoretisk, metodisk og analytisk forståelse for design af brugeroplevelser i digitale medier samt ideer til, hvordan man kan arbejde med brugeroplevelser inden for forskellige it-relaterede anvendelsesområder.

Enkeltfag

Fagpakken består af 3 enkeltfag på hver 5 ECTS-point. Enkeltfagene er:

  • Oplevelser og oplevelsesdesign
  • Brugercentrerede metoder i design
  • Anvendt oplevelsesdesign

Download flyer 

Har du brug for at give din arbejdsgiver en flyer for denne fagpakke? Så download flyeren for User Experience Design. 

Vejledning

Faglig vejledning: 

Lektor Mette Skov
E-mail:
Tlf.: 2927 1957

Praktisk vejledning: 

Studieadministrativ koordinator Pia Maria Thorsen
E-mail:
Tlf: 9940 3103

Tenna Rund

“Jeg valgte først og fremmest fagpakken for at få et større indblik i fagområdet. I mit arbejde var vi ofte tilbøjelige til at tænke data og forretningsbehov først, når der skulle laves en ny løsning. Men fagpakken åbnede op for et nyt mindset omkring designprocessen og præsenterede os for konkrete værktøjer til, hvordan og hvornår vi med fordel kan inddrage brugerne.

Noget at det bedste ved fagpakken var derfor også, at den var tilrettelagt, så man kunne bruge sin egen case i eksamensopgaverne gennem hele forløbet, hvilket var en stor fordel i forhold til at implementere de lærte metoder og teorier direkte i ens arbejde.”

Tenna Eliasen, webkonsulent, Aarhus BSS Kommunikation og Eksterne Relationer, Aarhus Universitet

Nyhedsbrev

Tilmeld dig nyhedsbrevet for master i it og bliv informeret, når vi holder faglige arrangementer, udbyder nye fag osv.

Tilmeld
Luk denne besked